Oppilastyö - Valon aaltoluonne
Oppilastyö - Valon aaltoluonne
Oppimateriaali
Koivisto, Tomi, Jyväskylän yliopisto, Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta
; Savolainen, Ilona, Jyväskylän yliopisto, Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta
Luotu: 16.4.2024, Muokattu: 16.4.2024
Sisältö
- Oppilastyo_valo (pdf, 545,1 kt)
Oppimateriaalit tulevat Finnaan Avointen oppimateriaalien kirjastosta (aoe.fi).
Tässä materiaalissa on ohje valon aaltoluonteen havainnollistamiseen kokeellisesti. Materiaalin oppilastyö soveltuu teetettäväksi yläkoulussa aalto-opin ja valon spektrin opetuksen yhteydessä. Tiedostosta löytyy myös yksityiskohtaiset ohjeet oppilastyön suorittamiseen, oppilaille jaettavan tehtäväsivun, mallivastauksen, työn/ilmiön fysiikan pohtimista, ehdotuksia työn muuntamisesta eri tasoille sekä muita saman aiheen demonstraatioita ja oppilastöitä. Joissain töissä on mukana myös linkit inspiraation lähteinä olleisiin YouTube-videoihin.
Aineiston käyttöoikeudet |
---|
CC BY-NC 4.0 Mitä merkintä tarkoittaa? |
Kohderyhmä |
Opettaja |
Koulutusaste |
Perusopetus Vuosiluokat 7-9 |
Oppimateriaalin tyyppi |
Kokeellinen työskentely |
Oppiaine / tutkinto / tieteenala |
Fysiikka |
Tavoite- ja sisältöalue |
S2 Fysiikka omassa elämässä ja elinympäristössä T1 kannustaa ja innostaa oppilasta fysiikan opiskeluun T2 ohjata ja kannustaa oppilasta tunnistamaan omaa fysiikan osaamistaan, asettamaan tavoitteita omalle työskentelylleen sekä työskentelemään pitkäjänteisesti |
Aiheet |
Kieli |
suomi |
Muut nimekkeet |
Oppilastyö - Valon aaltoluonne |
Aineistotyyppi |
Oppimateriaali |
Kirjasto |
Avointen oppimateriaalien kirjasto |
Tunniste |
urn:nbn:fi:oerfi-202404_00027553_8 |
Tekijät |
Julkaisija |
2024
|
Julkaistu |
2024
|
Lähdekokoelma |
aoe |
Pääasiallinen käyttötarkoitus |
Kurssimateriaali |
Saavutettavuuden esteet |
ei äänihaittaa |
Tallennettuna:
Tämän aineiston tarjoaa
- Avointen oppimateriaalien kirjasto
- Kysymyksiä tai palautetta aineistosta?
- Ota yhteyttä
Tämän aineiston tarjoaa
- Avointen oppimateriaalien kirjasto
- Kysymyksiä tai palautetta aineistosta?
- Ota yhteyttä